Următorul articol cuprinde o descriere a procesului de înscriere în directoare şi sfaturi pentru a fluidiza procesul şi a-i creşte eficienţa.
Cu ce mă ajută înscrierea website-ului în directoare?
Ţelul final este de a urca website-ul în rezultatele căutărilor din motoarele gen Google, Yahoo, etc. Marea majoritate a acestora pun preţ pe numărul de legături (links) care indică spre un anumit website. Drept urmare, înscrierea acestuia în directoare este un mod uşor şi gratuit de a face rost de astfel de legături.
Este de remarcat faptul că unele directoare importante pot aduce şi trafic direct unui website, dar de obicei acesta este neglijabil în comparaţie cu cel adus de motoarele de căutare.
Pe piaţa online din România înscrierea în directoare este încă foarte eficientă. Doar prin acest proces se pot câştiga poziţii foarte bune la căutări, chiar şi pentru cuvinte cu o competiţie medie. În contrast, un website în engleză având un public internaţional este mult mai greu de promovat prin directoare web. Google a redus în ultimii ani importanţa legăturilor din directoare pentru a diminua abuzurile făcute de către unii webmasteri.
De ce am nevoie?
Fiind o înscriere manuală, singurul program indispensabil este un browser. Pe lângă acesta se pot adăuga extensii pentru a ajuta completarea formularelor de înscriere. De exemplu, browserul FireFox împreună cu extensia InformEnter vă poate reduce considerabil munca.
Pregătiri
Ar fi indicat să folosiţi o adresă de email separată pentru înscrierile în directoare. Fiind trimisă către sute de directoare este foarte posibil să ajungă în liste de spam chiar şi datorită publicarea ei în format text în paginile directoarelor.
Nu începeţi înscrierile dacă aveţi un website în construcţie! Cel mai probabil înscrierile vor fi respinse şi va trebui să le trimiteţi din nou după finalizarea website-ului.
Trebuie alese câteva cuvinte cheie sau expresii caracteristice nişei căreia îi aparţine website-ul. Acesta etapă nu face însă parte din tema articolului de faţă şi nu va fi prezentată (referinţe: tudi, krumel, google). Cu ajutorul acestor cuvinte se vor formula titluri sugestive pentru website-ul înscris.
Pentru a grăbi procesul trebuie să vă alcătuiţi o listă formată din următoarele (poate fi integrată uşor în InformEnter):
- un titlu al website-ului (sub 50 de caractere)
- URL-ul (adresa web, inclusiv cu http:// în faţă)
- o descriere scurtă (intre 150 şi 200 de caractere)
- un sir de cuvinte cheie (sub 200 de caractere)
- numele webmasterului
- adresa de email
Pentru a folosi mai multe cuvinte cheie este indicat să creaţi mai multe titluri şi să le folosiţi prin rotaţie în înscrieri.
Un lucru foarte important de avut în vedere este evitarea expresiilor ca "cel mai bun website", "da click aici" sau scrierea cu majuscule. Obiectivul este ca înscrierea să fie aprobată, iar titlul să conţină cuvintele cheie alese. Persoana care se ocupă de director nu are timp să stea şi să editeze manual fiecare website înscris. În majoritatea cazurilor acestea sunt şterse direct. De aceea este esenţial ca datele introduse în formular să fie cât mai impersonale şi la obiect.
Exemplu
Presupunem că avem un website al unei firme care inchiriază maşini în Timişoara, numită CucuriguCars. Considerăm că am analizat competiţia şi am întocmit o listă de cuvinte cheie. Următorul titlu ar fi o alegere bună:
- CucuriguCars - inchirieri masini in Timisoara
Am inclus numele firmei precum şi 3 cuvinte cheie care descriu clar domeniul de activitate, titlul având o lungime rezonabilă. Următoarele genuri de titluri ar trebui evitate:
- www.cucurigucars.ro - o greşeală frecventă. Nu este folosit nici un cuvânt cheie, drept urmare nu ajută prea mult clasarea pe o poziţie bună în motoarele de căutare.
- Cel mai tare site de masini. Click aici!!! - limbaj comercial. Este posibil ca situl să fie şters de către administratorul directorului web.
- Masini, inchirieri, autovehicule, Timisoara, cars, ieftin - folosirea prea multor cuvinte cheie. Din nou este posibil ca situl să fie şters de către administratorul directorului web.
- CucuriguCars - titlul este concret şi la obiect. Din păcate nu conţine cuvinte cheie importante.
Alte sfaturi
Din când în când este bine să verificaţi email-urile trimise de către directoare. Unele necesită accesarea unui link de confirmare (trimis prin email) înainte de aprobarea website-ului.
© Dirpedia.ro 2009. Este interzisă reproducerea parţială sau totală a acestui articol.